Hoe is het nu met…? DeltaZuid & Ipos
Ipos was een van de finalisten van de ASML Young Makers Award in 2019. Met het behalen van een 2e prijs konden zij gebruik maken van de door DeltaZuid aangeboden ID-scan en adviesrapport over branding en identiteit.
Deze verbinding tot stand gebracht door de BOV heeft een vruchtbare samenwerking tot gevolg gehad en geleid tot een succesvolle rebranding en positionering van Ipos.
Ipos
Ipos Technology is een high-tech start-up met internationale ambities. De ontwikkelingen binnen Ipos staan niet stil en zorgen voor een revolutie in de paardensector met als kerndoel het welzijn van gedomesticeerde paarden te verbeteren. Nadat Ipos eerst zelfstandig stappen zetten op het vlak van branding en marketing, heeft ze uiteindelijk DeltaZuid gevraagd om hierin een professionaliseringsslag te maken, wat heeft geresulteerd in een merk waar mensen de producten van kopen omdat het merk ergens voor staat.
Menke Steenbergen over de samenwerking met DeltaZuid
“Als (startend) bedrijf zit je continu in een spagaat tussen tijd, budget en kwaliteit. Met minimale middelen probeer je alles gister af te hebben en daarbij verlies je kwaliteit soms uit het oog. Tot ik DeltaZuid ontmoette stond branding, designs en positionering bij mij onderaan op mijn prioriteitenlijstje.
Tot ik wat van hun werk zag en even stil werd. Want een goed ontwerp doet iets met je. Het zet je aan het denken, het raakt een snaar.”
“Zet 10 ontwerpen op een rijtje en je weet niet waarom die ene je aandacht vraagt, maar dat gebeurde. Dat is wat DeltaZuid doet. Ik kan er nog altijd de vinger niet op leggen wat het is, maar als ik kijk naar de designs die DeltaZuid voor ons gemaakt heeft dan zit daar een gevoel in, ons gevoel. Het gevoel dat wij als bedrijf al hadden en die nu de rest van de wereld in 1 oogopslag ook ziet en voelt. En daarmee zijn we nu meer dan een product, meer dan een doos op de plank. Nu staan we ergens voor en kopen klanten onze producten omdat ze bij ons merk willen horen.
In ons geval is dat het welzijn van paarden. De paardensport is meer dan een sport het is een lifestyle. Het staat voor de liefde voor een dier, vrijheid, elite, partnerschap en natuur. En dat vormgeven (zonder de volgende Apple copycat te worden) is echt een vak. Ik ben blij dat we dit keer gekozen hebben voor kwaliteit. Samen met DeltaZuid hebben we de tijd genomen om echt tot de kern te komen en dat zie je terug in de designs.
Laats vroeg een klant of we ook Ipos jassen verkopen. Want ze wilde graag laten zien dat ze onze producten gebruikt en bij ons merk hoort. Ja dat maakt me toch wel trots. Zo maken we samen een verschil.”
DeltaZuid is al jaren een partner van de BOV Eindhoven. Het is een branding agency bestaande uit een team van ervaren en gepassioneerde merkenbouwers, gevestigd in het hart van de Brainport regio. Ze hebben jarenlange ervaring op het gebied van ondernemerschap en branding. De drive van DeltaZuid is betekenisvolle bedrijven helpen met het realiseren van hun groeiambities.
Het proces
Na het doen van de ID-scan en een advies door DeltaZuid zagen ze bij Ipos de meerwaarde van een sterke identiteit en bijbehorende uitingen, daarom is ervoor gekozen om bij het begin te beginnen. En zoals elk traject van DeltaZuid is er gestart met de merkidentiteit van de organisatie. Waardoor bij de kern begonnen kon worden, om vervolgens van Ipos een sterk en consistent merk te maken dat gezien én beleefd wordt.
Met behulp van de uitkomsten van het Brand Identity traject is er aan de slag gegaan met de rebranding. Dit heeft geresulteerd in een vernieuwde stijl die naadloos aansluit en het merk écht vertegenwoordigd. Een krachtige set elementen van waaruit gericht gecommuniceerd kan worden.
Benieuwd naar de resultaten?
Kijk op de website van Ipos: www.ipostechnology.com
Of die van DeltaZuid: www.deltazuid.nl